Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní využití biomasy
Hornoch, Radek ; Radil, Lukáš (oponent) ; Bartošík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje možnosti zpracování biomasy na ušlechtilejší formy paliv a jejich využití. V první části jsou popsány zdroje biomasy, tedy možnost cíleně pěstovat plodiny nebo využívat různých vhodných odpadů. Druhá část obsahuje popis technologií, jak lze biomasu přepracovat na syntézní plyn, metanol, etanol, bioplyn a bionaftu. Jsou uvedeny výnosy zmíněných ušlechtilých paliv z jednotlivých plodin a technologií. Třetí část se věnuje zařízení, kde lze ušlechtilejší formy paliv použít. Jedná se o klasickou teplárnu s protitlakou nebo kondenzační odběrovou turbínou, paroplynovou teplárnu, kogenerační jednotku s mikroturbínou, kogenerační jednotku se spalovacím motorem a kogenerační jednotku s palivovým článkem. Na konci kapitoly je provedeno srovnání jednotlivých zařízení při použití různých paliv.
Nekonvenční využití větrné energie
Zajíc, Josef ; Turek, Vojtěch (oponent) ; Jícha, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím energie větru jako zdroje energie pro výrobu vodíku. V první části jsou popsány typy větrných motorů se zaměřením především na vrtulové větrné motory a jejich konstrukci. Následuje popis problematiky spotřeby elektrické energie závislý na čase a s ním spojená problematika akumulace elektřiny pomocí různých metod. Závěrná část práce je pak věnována statistickému vyhodnocení větrných podmínek, popisu a návrhu zařízení vodíkového hospodářství.
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.
Alternativní využití biomasy
Hornoch, Radek ; Radil, Lukáš (oponent) ; Bartošík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje možnosti zpracování biomasy na ušlechtilejší formy paliv a jejich využití. V první části jsou popsány zdroje biomasy, tedy možnost cíleně pěstovat plodiny nebo využívat různých vhodných odpadů. Druhá část obsahuje popis technologií, jak lze biomasu přepracovat na syntézní plyn, metanol, etanol, bioplyn a bionaftu. Jsou uvedeny výnosy zmíněných ušlechtilých paliv z jednotlivých plodin a technologií. Třetí část se věnuje zařízení, kde lze ušlechtilejší formy paliv použít. Jedná se o klasickou teplárnu s protitlakou nebo kondenzační odběrovou turbínou, paroplynovou teplárnu, kogenerační jednotku s mikroturbínou, kogenerační jednotku se spalovacím motorem a kogenerační jednotku s palivovým článkem. Na konci kapitoly je provedeno srovnání jednotlivých zařízení při použití různých paliv.
Nekonvenční využití větrné energie
Zajíc, Josef ; Turek, Vojtěch (oponent) ; Jícha, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím energie větru jako zdroje energie pro výrobu vodíku. V první části jsou popsány typy větrných motorů se zaměřením především na vrtulové větrné motory a jejich konstrukci. Následuje popis problematiky spotřeby elektrické energie závislý na čase a s ním spojená problematika akumulace elektřiny pomocí různých metod. Závěrná část práce je pak věnována statistickému vyhodnocení větrných podmínek, popisu a návrhu zařízení vodíkového hospodářství.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.